Opisz jedno ćwiczenie rozciągające

Pobierz

Ćwiczenia rozgrzewające przygotowują nasz organizm do zwiększonego wysiłku oraz rozgrzewają nasze mięśnie i stawy.. Unieś tułów przez 30 sekund., Rozciąganie pleców w leżeniu tyłem.Ćwiczenia na plecy obejmują przede wszystkim ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które zapewniają prostą postawę.. Weź wdech i wraz z wydechem wyciągnij się w górę (biodra powinny przylegać do podłoża).Ćwiczenia rozciągające do szpagatu: Rociąganie w klęku - klęcząc jedną nogę wysuwamy do przodu, opieramy się na wyprostowanej nodze przez około 90 sekund i zmieniamy stronę.. Ćwiczenie: 10 POWTÓRZEŃ NA KAŻDĄ RĘKĘ.. Usiądź rozszerz nogi i spróbuj rękoma dotknąć swoich palców u nóg lub kostek oraz dociągaj się brzuchem.. skłony boczne krążenie ramion w tył i w p wymachy nóg wypad na jedno kolano krążenie tułowia nie wiem skra_misia odpowiedział(a) 18.10.2010 o 20:34 w biegu wolnym wymachy .1: Rozciąganie klatki piersiowej: przy pomocy ławki rzymskiej, poziomej lub nachylonej, napinając mięśnie dolnej części pleców, rozciągaj tułów do ud.. Wykonaj po x3 na nogę., Rozciąganie brzucha w leżeniu przodem.. Mięśnie nóg rozciągamy powoli aż do chwili, gdy wyczujemy ich opór.. Chwyć podniesioną stopę wolną ręką i pociągnij ją do góry.. Przyciągnij prawe kolano do klaki piersiowej i chwyć je dłońmi - przez cały czas mając wyprostowaną lewą nogę..

Ćwiczenia rozciągające mięśnie nóg.

Przyciągnie stopy do pośladka - wytrzymaj w tej pozycji około minuty i zmień stopę.Ćwiczenie: 20 POWTÓRZEŃ.. ćw 4.Rozciąganie środkowej części ciała Połóż się na podłodze.. Ważny jest też sposób wykonywania ćwiczenia rozciągające - powinny być wykonywane powoli oraz dokładnie.Unieś i opuść swoje biodra 4-5 razy pod rząd.. Ręce pełnią rolę podparcia, na którym, podnosząc nogi, spoczywa cały ciężar ciała podniesiony, więc z czasem ich siła i zdolność do wytrzymania obciążenia zaczyna rosnąć.. Ważny jest też sposób wykonywania ćwiczeń - powinien być powolny i dokładny.Podstawowe ćwiczenia rozciągające dzieli się na: - rotację stawów, - rozciąganie statyczne, - rozciąganie dynamiczne.. Odpowiednie rozciąganie pozwala także na ograniczenie dyskomfortu związanego z przeciążeniem mięśni podczas treningu.. Ćwiczenia rozciągające te partie ciała są łatwe do wykonania i nie obciążają stawów.Rozciąganie to proces stopniowy, który rządzi się kilkoma prawami.. Drugą ręką chwytamy za łokieć i przyciągamy go za głowę.Ćwiczenia rozciągające mają na celu przede wszystkim wzmocnienie mięśni i zwiększenie zakresu ruchu oraz elastyczności..

Czym jest elastyczność?Stretching - ćwiczenia rozciągające przez 10 minut.

Istotna jest technika stretchingu — każde ćwiczenie należy wykonywać powoli i ze starannością.. Mięśnie ud Przytrzymaj się czegoś i podnieś jedną nogę.. Zanim przystąpimy do stretchingu, trzeba się rozgrzać.Filmy instruktażowe zrealizowano w ramach projektu "Edukacja zdrowotna w profilaktyce urazów i promocji bezpieczeństwa", finansowanego ze środków Narodowego .Wykonaj po x5 na nogę., Rozciąganie łydki.. Mięśnie szyi.. Należy je wykonywać zgodnie z własnymi .Zazwyczaj rozciąganie nóg wykonuje się po treningu właściwym.. Specjaliści wyróżniają trzy rodzaje ćwiczeń stretchingowych: czyli krążenie stawów, statyczne rozciąganie mięśni (ćwiczenia podczas spoczynku) dynamiczne rozciąganie mięśni (ćwiczenia w ruchu).. Wzmocnienie mięśni ramion i pleców, zwiększenie elastyczności bioder i pośladków.. Na zdjęciach przedstawiłam sposób rozciągania mięśni szyi z przodu, z tyłu oraz z boku.. Kolejny krok to powtórzenie ćwiczenia, tym razem przyciągając lewe kolano (prawa noga wyprostowana).Rozgrzewka na WF ma na celu wstępne przygotowanie mięśni do wysiłku oraz udoskonalenie umiejętności przydatnych w danej dyscyplinie (np. piłce siatkowej, koszykowej, bieganiu).Pierwsza część powinna składać się z ćwiczeń biegowych i rozgrzewających wszystkie części ciała, druga - z bardziej specyficznych ćwiczeń skupiających się na konkretnych partiach mięśni.Dziś większość ludzi prowadzi raczej siedzący tryb życia, a to powoduje, że mięśnie stają się zastane, już pomijając, że gromadzimy wtedy w sobie więcej tłuszczyku..

R K Ćwiczenia rozciągające Leave a comment 52,783 Wyświetlenia.

Pozycja wyjściowa: stojąca, nogi w lekkim rozkroku.. Dlatego też warto od czasu do czasu wykonać jakieś ćwiczeniaćwiczenia rozciągające na wf ?. Ćwiczenia dynamiczne Wśród ćwiczeń dynamicznych zwiększających gibkość możemy wyróżnić: wolne, z przyborami (hantle, piłki lekarskie, sztangi, itp.), na przyrządach (trenażery siłowe), z współćwiczącym.Rozciąganie stawów barkowych to jeden z podstawowych i bardzo ważnych elementów w każdym sporcie, niezależnie od tego, czy uprawiacie gimnastykę, gracie w kosza czy podnosicie ciężary.. skłon do prawej nogi, do środka, do lewej nogi, powrót do pozycji wyjściowej *Ćwiczenie rozciąga też mięsień dwugłowy uda.. Ćwiczenia rozciągające wykonuje się zazwyczaj po wysiłku, gdyż rozgrzane ciało lepiej się rozluźnia i nie ulega częstym kontuzjom.. Ćwiczenia odchudzające to oczywiście jedno, jednak one pozwolą nam jedynie na spalenie tłuszczu, a mięśnie wciąż pozostaną w złej kondycji.. Skłon do nogi wyprostowanej + złap za palce stopy i przytrzymaj 5 sekund.. Rozciąganie obręczy barkowej.. Regularne wykonywanie ćwiczeń na plecy sprawia, że mięśnie grzbietu lekko się zarysowują, a cała sylwetka wydaje się wyższa i smuklejsza.#1 Żabka ćwiczenie rozciągające: 4 przydatne funkcje klasycznej wersji żabki..

To ćwiczenie w pewnym stopniu rozciągnie także tylną część mięśni ramion.

Aby robić to skutecznie, przydadzą się ćwiczenia, które poprawią mobilność stawów w wielu ich zakresach.. Jeżeli stopień trudności ćwiczenia przewyższa Twoje możliwości ruchowe, możesz doprowadzić do kontuzji.. ćwiczenie mięśni trójgłowych ramion (tricepsów) Stajemy w lekkim rozkroku unosząc rękę, której mięśnie będziemy rozciągać pionowo w górę, zginając ją maksymalnie w łokciu.. Opisz dwa wybrane przyrządy gimnastyczne.. W tym artykule przedstawię wam pierwszą część przykładowych ćwiczeń rozciągających, które przygotują was do wzmożonego wysiłku fizycznego.Stretching ćwiczenia - podział i zasady.. ŚcięgnaŁatwe ćwiczenia na rozciąganie pleców: Kobra -połóż się na brzuchu i ustaw dłonie przed linią barków.. Ćwiczenia rozciągające wykonuje się zazwyczaj po wysiłku, gdyż rozgrzane ciało lepiej się rozluźnia i nie ulega częstym kontuzjom.. Wykroki w przód i w tył aż do zgięcia nogi pod kątem prostym.. Mięśnie nóg rozciągamy powoli aż do chwili, gdy wyczujemy ich opór.. Każde ćwiczenie wykonuj poprawnie technicznie kontrolując przebieg całego ruchu.Nieodłącznym elementem każdego treningu jest rozgrzewka.. Wyróżnia się także różne techniki rozciągania poza statycznym i dynamicznym, .. *Wszystkie opisane przez nas ćwiczenia zaliczają się do stretchingu statycznego.. Poczujesz, jak mięsień uda rozciąga się.. Rozstaw przed sobą prosto ręce =====E Tak jak ta figura.. 2 : Wzmacnianie mięśni lędźwiowych: połóż się na plecach, ręce wzdłuż ciała, stopy ustawione równolegle, blisko pośladków.Rozciąganie jest bardzo ważną czynnością, która powinna mieć miejsce przed każdym treningiem czy większym wysiłkiem.. Mięśnie nóg rozciągamy do momentu, aż odczujemy opór.. Rozciąganie ud (4:32 - 5:48) - jedno kolano oparte na macie, drugie pod kątem prostym wysunięte do przodu, staraj się opuścić biodra jak najniżej.. Poczujesz jak rozciągają się mięśnie ud.3.1.. Nie należy wykonywać żadnego większego wysiłku bez uprzedniego wykonania prostych ćwiczeń na rozciąganie.. Zrób ukłony i próbuj nie zginać nóg..


wave

Komentarze

Brak komentarzy.
Regulamin | Kontakt